Odtwarzanie plików dźwiękowych
Pliki, które odtwarza NXT muszą mieć format .rso. Można przekonwertować plik .wav na .rso za pomocą Tools/Sound coversion. Plik musi być przeniesiony do pamięci NXT (Tools/NXT explorer).
Pliki odtwarzane są za pomocą komendy PlayFile (file name) lub PlayFileEx (file name , volume , loop?)
file name - nazwa pliku
volume - głośność od 0 do 4
loop - powtarzanie: TRUE lub FALSE
Robot będzie reagował na dotykanie sensorów dotyku. Powie left lub right w zależności od tego. który sensor zostanie dotknięty. (pliki left.rso i right.rso należy przegrać do pamięci NXT)
Granie dźwięków
Za pomocą komendy PlaySound (aCode) można wygenerować dźwięk systemowy.
aCode - nazwa dźwięku lub liczba
SOUND_CLICK - 0
SOUND_DOUBLE_BEEP - 1
SOUND_DOWN - 2
SOUND_FAST_UP - 3
SOUND_LOW_BEEP - 4
SOUND_UP - 5
Granie tonów
Żeby zagrać ton możesz użyć komendy:
PlayToneEx ( frequency, duration, volume, loop) lub PlayTone ( frequency, duration)
frequency - częstotliwość w Hz (w pomocy można programu BricxCC można znaleźć częstotliwości odpowiadające różnym dźwiękom)
duration - czas trwania, and volume.
volume - głośność 0 (cicho) do 4 (najgłośniej)
loop -powtarzanie: true jub false
Można również stworzyć muzykę używając Brick Piano
Zadania:
1. Robot ma jechać przez 2 minuty i zliczać liczbę przeszkód, które zostaną dotknięte sensorami dotyku. Po upływie 2 minut ma zagrać tyle razy jakiś dźwięk, ile naliczył przeszkód.
2. Robot ma zagrać różne dźwięki systemowe jako reakcja na dotyk lewego lub prawego sensora.
3. Robot gdy zbliży się na odległość 30 cm ma się zatrzymać i powiedzieć Hello.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz